Časté otázky
V pravidlech Vltava Run je povinnost mít na sobě v čase mezi 18:00 a 6:00 hodin povinnou noční výbavu, tedy především refexní vestu, nebo její níže popsanou náhradu. Je to hlavně pro bezpečnost běžců samotných. Budete účastníky silničního provozu. "Být viděn" vám může zachránit život, proto tedy nezapomeňte alespoň dvě vesty do každého auta přibalit.
Přes den je nutné mít buď triko výrazné reflexní barvy, nebo reflexní vestu, nebo reflexní kšandy, abyste byli pro ostatní účastníky provozu nepřehlédnutelní. V noci v čase od 18:00 do 6:00 je nutné mít reflexní vestu, nebo reflexní kšandy, čelovku a blikátko na ruku. Nedodržení tohoto viditelného označení a předepsaných bezpečnostních prvků bude penalizováno.
Protože není určen přesný počet běžců v týmech, nejsou ani určené předávky, kde by se střídala auta týmů. Po trase budou místa, kde bude k dispozici zázemí pro běžce, dále budete mít v propozicích uvedeny např. kempy v blízkosti trasy, nebo tipy, kde „složit hlavu“. Bude to na individuálním rozhodnutí týmů, jakou možnost zvolí.
3x osobní 5 místné auto
2x 7-9 místné auto
1x osobní 5 místné auto a 1x 7-9 místné auto
Maximálně může tým využít tři maximálně pětimístná osobní auta, nebo dvě sedmi a vícemístná auta. Vyloučeny ze závodu jsou minibusy, autobusy a karavany. Doporučena jsou dvě auta pro jeden tým na přesun zbývajících členů týmu mezi předávkovými místy.
Doporučujeme dvě vícemístná auta na tým. V týmu se rozdělíte na dvě skupiny. Zatímco jedna část týmu odbíhá své určené úseky, doprovázená jedním autem, druhá část v druhém autě se přesouvá k předávce, kde si budete v týmu střídat auta, odpočívá a připravuje se na své úseky. Na této předávce si skupiny role vymění.
Auta nesmí být na předávce přítomna dříve než 20 minut před předpokládaným přiběhnutím běžce.
Všechna týmová auta musí být po celou dobu závodu viditelně označena přidělenou parkovací kartou (získáte ve startovním balíčku), jinak mohou být organizátorem vykázána z prostoru určeného pro parkování aut na předávkách. Na parkovací kartě musí být uvedeno mobilní číslo na řidiče auta.
Jednotlivým autům budou přidělena parkovací místa v okolí sportovního centra HAMR. Přesné rozdělení bude oznámeno po nahlášení počtu aut jednotlivých týmu. Je nutné parkovat na vyhrazených parkovacích místech. Na jiné parkoviště vám nebude umožněn vjezd.
Občerstvovací stanice na trati nejsou systematicky řešené a starají se o ně v místech předávek naši partneři a lokální pořadatelé. Zajištění jídla a nápojů je ale primárně na týmech samotných.
Ve správě týmu budou ke stažení propozice závodu s trasami jednotlivých úseků. Všechny trasy bude možné stáhnout i GPX formátu pro nahrání do vašich mobilních telefonů. Vltava Run každopádně není orientační závod a trasa bude značená šipkami, vymezovacími páskami, v noci pak reflexními cedulemi. Zároveň budou na některých místech přítomni organizátoři a budou vás navigovat.
Přihlašte se jako kapitán do sekce „Pro kapitána“ a na pravé straně nahoře klikněte na "Přidat člena". Po vyplnění všech požadovaných údajů bude běžec přidán na vaši soupisku. Soupisku je nutné mít definitivně vyplňenou do 23/3.
Minimální počet běžců v týmu je šest, maximální počet je dvanáct.
To záleží na počtu běžců v týmu. Pokud budeme uvažovat ideální variantu, tedy dvanáct běžců v týmu, na jednoho běžce připadá zhruba 30 km.
Natrénováno mít musíš :). Aktuální čas na "desítku" na trati se stoupáním 250 m bys měl/a mít pod hodinu.
funkční běžecké triko s ročníkovým motivem Vltava Run 2025 pro každého člena týmu
propozice závodu
startovní čísla týmu a ID pásky běžců
čipová časomíra a výsledkový servis
Vltava Run aplikace s podporou pro běžecké týmy
parkovací karty pro auta týmu pro parkování na předávkách a v cíli
samolepka loga Vltava Run na každé auto v týmu
tým více než 500 organizátorů po celé trase závodu a zajištění organizace předávek
zázemí startu a cíle (WC, sprchy)
WC na předávkách
noční zázemí (nocleh, WC, sprchy) v Hluboké nad Vltavou, Vraném nad Vltavou a ve sportovní
mapy úseku v gpx jak pro běžce, tak pro auta
zdravotnická služba na celé trase závodu
Prosíme, pro snadnější dohledání plateb, o zaplacení startovného najednou za celý tým. Nezapomeňte uvést VS.
Doporučený čas na 10 km max. 60 minut, 18, resp. 15 let věku, zdravotní způsobilost.
Pokud z důvodu zranění nemůže běžec v závodu dále pokračovat, nahradí ho v místě zranění jakýkoliv běžec z týmu, při dodržení pravidla č. 7.
Pořadí běžců stanoví kapitán ve správě týmu do 25/4. Je nutné dodržet dvě podmínky: Běžec nemůže běžet dva po sobě následující úseky a v každé rotaci všech běžců v týmu musí každý běžec odběhnout minimálně jeden úsek. Kompletní znění najdete v pravidle č. 8.
To chápeme, loni to některé týmy řešily doprovodným kolem. Toto umožňujeme i letos. Jen upozorňujeme, že ne všechny části tras závodu jsou na kole sjízdné. Můžete narazit na kořeny, schody a podobné překážky. Upozorňujeme, že doprovodné kolo nesmí fungovat jako vodič, tzn. nesmí jet na úrovni běžce ani před běžcem, pouze za ním.
Co se týče nasazení běžců obecně na různě obtížné úseky, v propozicích u každé trasy najdete koeficient obtížnosti, podle kterého pak můžete běžce na jednotlivé úseky dle jejich kondice nasadit.
Trasy jednotivých úseků poskytneme kapitánům týmů společně s propozicemi závodu v průběhu dubna 2025. Všechny trasy budou též ke stažení ve formátu GPX. Vyhrazujeme si ale právo trať po tomto termínu v případě nutnosti měnit. O všech případných změnách vás budeme informovat a poskytneme vám aktualizované trasy.
Nemusíte. Pořadí běžců lze měnit až do 25/4.
Pozici neběžícího kapitána jsme vytvořili pro týmy, za které komunikuje kapitán, který závod nepoběží, ale účastní se ho jako trenér, řidič, doprovod, apod.
Na prezenci týmu do závodu, tedy v pátek 9. 5. od 16:00 do 21:00, je nutná přítomnost kapitána (nebo jeho zástupce), který nám předá prohlášení podepsané všemi členy týmu a převezme si startovní balíček. Přítomnost celého týmu tedy není nutná. Prohlášení bude dostupné v sekci pro kapitány před závodem.
V případě jakýchkoli dalších dotazů a nejasností nás neváhejte
kontaktovat na info@vltavarun.cz nebo +420 731 261 903.