Časté otázky

Kde přesně je start Vltava Run 2025?
Co myslíte pod pojmem reflexní vesta v povinné výbavě auta? Běžeckou vestu, nebo vestu jako součást standardní výbavy auta? Nebudou stačit oděvy s reflexními prvky?

V pravidlech Vltava Run je povinnost mít na sobě v čase mezi 18:00 a 6:00 hodin povinnou noční výbavu, tedy především refexní vestu, nebo její níže popsanou náhradu. Je to hlavně pro bezpečnost běžců samotných. Budete účastníky silničního provozu. "Být viděn" vám může zachránit život, proto tedy nezapomeňte alespoň dvě vesty do každého auta přibalit.

Přes den je nutné mít buď triko výrazné reflexní barvy, nebo reflexní vestu, nebo reflexní kšandy, abyste byli pro ostatní účastníky provozu nepřehlédnutelní. V noci v čase od 18:00 do 6:00 je nutné mít reflexní vestu, nebo reflexní kšandy, čelovku a blikátko na ruku. Nedodržení tohoto viditelného označení a předepsaných bezpečnostních prvků bude penalizováno.

Jak budou probíhat předávky? Bude v místech předávek nějaká relax zóna, kde se při střídání aut bude moci odběhnutá skupina třeba prospat, nebo se to řeší individuálně?

Protože není určen přesný počet běžců v týmech, nejsou ani určené předávky, kde by se střídala auta týmů. Po trase budou místa, kde bude k dispozici zázemí pro běžce, dále budete mít v propozicích uvedeny např. kempy v blízkosti trasy, nebo tipy, kde „složit hlavu“. Bude to na individuálním rozhodnutí týmů, jakou možnost zvolí.

Jaké jsou povolené typy a kombinace týmových aut?
  • 3x osobní 5 místné auto

  • 2x 7-9 místné auto

  • 1x osobní 5 místné auto a 1x 7-9 místné auto

Maximálně může tým využít tři maximálně pětimístná osobní auta, nebo dvě sedmi a vícemístná auta. Vyloučeny ze závodu jsou minibusy, autobusy a karavany. Doporučena jsou dvě auta pro jeden tým na přesun zbývajících členů týmu mezi předávkovými místy.

Jak fungují dvě auta týmu?

Doporučujeme dvě vícemístná auta na tým. V týmu se rozdělíte na dvě skupiny. Zatímco jedna část týmu odbíhá své určené úseky, doprovázená jedním autem, druhá část v druhém autě se přesouvá k předávce, kde si budete v týmu střídat auta, odpočívá a připravuje se na své úseky. Na této předávce si skupiny role vymění.

Kdy můžeme týmovým autem přijet na předávkové parkoviště?

Auta nesmí být na předávce přítomna dříve než 20 minut před předpokládaným přiběhnutím běžce.

Jak je to s označením týmových aut po dobu závodu?

Všechna týmová auta musí být po celou dobu závodu viditelně označena přidělenou parkovací kartou (získáte ve startovním balíčku), jinak mohou být organizátorem vykázána z prostoru určeného pro parkování aut na předávkách. Na parkovací kartě musí být uvedeno mobilní číslo na řidiče auta.

Jak je to s parkováním v cíli?

Jednotlivým autům budou přidělena parkovací místa v okolí sportovního centra HAMR. Přesné rozdělení bude oznámeno po nahlášení počtu aut jednotlivých týmu. Je nutné parkovat na vyhrazených parkovacích místech. Na jiné parkoviště vám nebude umožněn vjezd.

Zajišťujete na trati občerstvovací stanice?

Občerstvovací stanice na trati nejsou systematicky řešené a starají se o ně v místech předávek naši partneři a lokální pořadatelé. Zajištění jídla a nápojů je ale primárně na týmech samotných.

Jak bude značena trasa, nebo je to orientační závod?

Ve správě týmu budou ke stažení propozice závodu s trasami jednotlivých úseků. Všechny trasy bude možné stáhnout i GPX formátu pro nahrání do vašich mobilních telefonů. Vltava Run každopádně není orientační závod a trasa bude značená šipkami, vymezovacími páskami, v noci pak reflexními cedulemi. Zároveň budou na některých místech přítomni organizátoři a budou vás navigovat.

Jak registrovat další členy týmu?

Přihlašte se jako kapitán do sekce „Pro kapitána“ a na pravé straně nahoře klikněte na "Přidat člena". Po vyplnění všech požadovaných údajů bude běžec přidán na vaši soupisku. Soupisku je nutné mít definitivně vyplňenou do 23/3.

Jaký je minimální počet běžců?

Minimální počet běžců v týmu je šest, maximální počet je dvanáct.

Kolik kilometru uběhne jeden běžec?

To záleží na počtu běžců v týmu. Pokud budeme uvažovat ideální variantu, tedy dvanáct běžců v týmu, na jednoho běžce připadá zhruba 30 km.

Jakou musím mít kondici, abych zvládl/a Vltava Run?

Natrénováno mít musíš :). Aktuální čas na "desítku" na trati se stoupáním 250 m bys měl/a mít pod hodinu.

Co obsahuje startovné?
  • funkční běžecké triko s ročníkovým motivem Vltava Run 2025 pro každého člena týmu

  • propozice závodu

  • startovní čísla týmu a ID pásky běžců

  • čipová časomíra a výsledkový servis

  • Vltava Run aplikace s podporou pro běžecké týmy

  • parkovací karty pro auta týmu pro parkování na předávkách a v cíli

  • samolepka loga Vltava Run na každé auto v týmu

  • tým více než 500 organizátorů po celé trase závodu a zajištění organizace předávek

  • zázemí startu a cíle (WC, sprchy)

  • WC na předávkách

  • noční zázemí (nocleh, WC, sprchy) v Hluboké nad Vltavou, Vraném nad Vltavou a ve sportovní

  • mapy úseku v gpx jak pro běžce, tak pro auta

  • zdravotnická služba na celé trase závodu

Může každý člen týmu zaplatit startovné zvlášť, když uvede VS (jméno týmu)?

Prosíme, pro snadnější dohledání plateb, o zaplacení startovného najednou za celý tým. Nezapomeňte uvést VS.

Jaká jsou omezení účasti?

Doporučený čas na 10 km max. 60 minut, 18, resp. 15 let věku, zdravotní způsobilost.

Co se stane, když se jeden člen štafety zraní?

Pokud z důvodu zranění nemůže běžec v závodu dále pokračovat, nahradí ho v místě zranění jakýkoliv běžec z týmu, při dodržení pravidla č. 7.

Pořadí běžců v týmu si určuje tým sám?

Pořadí běžců stanoví kapitán ve správě týmu do 25/4. Je nutné dodržet dvě podmínky: Běžec nemůže běžet dva po sobě následující úseky a v každé rotaci všech běžců v týmu musí každý běžec odběhnout minimálně jeden úsek. Kompletní znění najdete v pravidle č. 8.

Máme v týmu 4 dívky a ony by nerady běžely noční úseky příp. ty nejtěžší úseky. Dá se to nějak řešit?

To chápeme, loni to některé týmy řešily doprovodným kolem. Toto umožňujeme i letos. Jen upozorňujeme, že ne všechny části tras závodu jsou na kole sjízdné. Můžete narazit na kořeny, schody a podobné překážky. Upozorňujeme, že doprovodné kolo nesmí fungovat jako vodič, tzn. nesmí jet na úrovni běžce ani před běžcem, pouze za ním.

Co se týče nasazení běžců obecně na různě obtížné úseky, v propozicích u každé trasy najdete koeficient obtížnosti, podle kterého pak můžete běžce na jednotlivé úseky dle jejich kondice nasadit.

Definitivní trasu ročníku 2025 se dozvíme až na startu nebo bude zveřejněna v nějakém předstihu?

Trasy jednotivých úseků poskytneme kapitánům týmů společně s propozicemi závodu v průběhu dubna 2025. Všechny trasy budou též ke stažení ve formátu GPX. Vyhrazujeme si ale právo trať po tomto termínu v případě nutnosti měnit. O všech případných změnách vás budeme informovat a poskytneme vám aktualizované trasy.

Musím při registraci zadat běžce v pořadí, ve kterém budou běžet závod nebo bude možnost pořadí dodatečně změnit?

Nemusíte. Pořadí běžců lze měnit až do 25/4.

Kdo je tzv. neběžící kapitán ve správě týmu?

Pozici neběžícího kapitána jsme vytvořili pro týmy, za které komunikuje kapitán, který závod nepoběží, ale účastní se ho jako trenér, řidič, doprovod, apod.

Musí být na startu fyzicky celý tým, nebo stačí přítomnost kapitána?

Na prezenci týmu do závodu, tedy v pátek 9. 5. od 16:00 do 21:00, je nutná přítomnost kapitána (nebo jeho zástupce), který nám předá prohlášení podepsané všemi členy týmu a převezme si startovní balíček. Přítomnost celého týmu tedy není nutná. Prohlášení bude dostupné v sekci pro kapitány před závodem.

V případě jakýchkoli dalších dotazů a nejasností nás neváhejte
kontaktovat na info@vltavarun.cz nebo +420 731 261 903.

Závod pojistila Kooperativa